Yelpers begeven zich op glad ijs

#wedontnegotiatewithyelpers schreef Michael Scelfo, chef-eigenaar van restaurant Alden & Harlow in Boston, op Instagram bij een foto van twee arrogante klanten. Volgens het bericht in De Morgen wil dit zoveel zeggen als: wij onderhandelen niet met ‘yelpers’. De twee ongenode gasten dreigden met een slechte recensie op Yelp als ze niet op hun wenken zouden bediend worden. Instagram haalde een paar duizend likes en honderden reacties later de foto zelf weg.

Yelp

“#wedontnegotiatewithyelpers houdt echter stand”, reageerde Scelfo op het weghalen van de foto op Instagram. “En ik zou meer mensen willen aanraden er verantwoordelijk mee om te gaan. (…) Ik zal altijd mijn personeel steunen, altijd.”

Wat bewoog Scelfo hiertoe? “Twee dames hadden zonder reservatie plaatsgenomen aan een tafel”, schreef hij op Instagram. “Ze beledigden het personeel, scholden het uit en weigerden weg te gaan. En ze hadden het de hele tijd over Yelp om ons af te dreigen.” De twee vrouwen zouden ook nog door heel het restaurant naar de ober geroepen hebben dat ze hem geen fooi zouden geven omdat ze geen tafel kregen.

Scelfo postte als reactie een foto van de twee lastige klanten op Instagram om ze te kijk te zetten. “Ze hebben wel rechten maar mijn familie slecht behandelen, dat pik ik niet”, schreef hij. De chef beschouwt zijn personeel dus als familie en daar scoort hij enorm mee op sociale media. Heel wat collega’s riepen mee op om het vreselijke duo te bannen uit hun restaurant als ze zouden opdagen.

Tot op heden hielden de dames overigens hun woord blijkbaar niet: op Yelp vallen er nergens slechte reviews over het restaurant te bespeuren.

Dit vind je misschien ook leuk...