Take out tools: deel 1
EasyOrder, een Belgische startup is gestart met een wereldwijde solidariteitsactie ten voordele van horecazaken en consumenten. Het bedrijf stelt zijn online bestelsysteem (via app en/of web) gratis ter beschikking gedurende de Corona-periode.

Laurent Vandervelde, commercieel verantwoordelijke van EasyOrder zegt “Overal ter wereld worden lokale horecazaken zeer hard getroffen door deze crisis. Ook consumenten huiveren ervoor om nu nog aan te schuiven om maaltijden af te halen. Onze oplossing is er precies op gericht om wachtrijen te voorkomen. De consument kan in alle veiligheid zien wat er beschikbaar is en bestellen. De uitbater kan direct communiceren over afhaal- of levertijdstippen en bepaalde producten promoten. Ik voel het als onze verantwoordelijkheid om dit in deze periode vrij ter beschikking te stellen van de mensen.”
Ondernemers die gebruik maken van de gratis versie van de bestel- en betaalapp kunnen snel en gemakkelijk hun logo, openingsuren, producten, prijzen en foto’s uploaden en het systeem genereert hiermee automatisch een bestelapp en -website.
Laurent Vandervelde : “Grote bedrijven waren er als eerste bij om te investeren in online bestelmogelijkheden, omdat de voordelen duidelijk zijn. Lokale horecazaken hebben meestal geen
toegang tot complexe en dure online oplossingen, of schrikken terug van hoge commissiekosten. Met EasyOrder geven we ze nu de mogelijkheid om zich hiertegen te wapenen. Er is geen enkele
verplichting om na de crisis met ons door te gaan. Maar wie het wel doet, zal ook dan geen commissiekosten op zijn omzet moeten betalen.”