Martini steekt de sportieve horeca ondernemer een hart onder de riem

Met het Martini Racing Ciclismo programma wil Martini de horeca faciliteren om er een gebalanceerde levensstijl op na te houden. Te dien einde worden sinds 2018 regelmatig fietstochten georganiseerd. Ploegkapitein van de Belgische afdeling is Tom Boonen.

In het kader van #raiseyourspirits; een globaal plan van Bacardi-Martini waarbij 3 miljoen dollar wordt voorzien ter ondersteuning van de horecasector, wil Martini Racing Ciclismo ook de Belgische horecasector te hulp schieten.
Doel is om in totaal 40.000 euro bijeen te fietsen door het organiseren van gesponsorde, individuele fietstochten (thuis op de rollen of op de weg).

De horecasector is van cruciaal belang binnen het wielrennen en dat zowel voor de profs als de amateurs of zelfs voor zij die er slechts sporadisch met de fiets op uit trekken. Denk aan hotels waar profs verblijven tijdens grote rondes, de populaire ‘coffee rides’ of de café’s en bars waar dorstige supporters zich laven langs het parcours of er de koers live volgen op TV. Door de maatregelen die werden getroffen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, werd de sector in zijn totaliteit uit het zadel gelicht. Ook de geplande groepsritten van het Martini Racing Ciclismo team werden uiteraard afgelast. Dat betekent echter niet dat mensen niet meer individueel zouden kunnen sporten. Om horecalui aan te zetten te blijven bewegen en om de sector een – ook financieel – hart onder de riem te steken, organiseert Martini in België gesponsorde ritten. In eerste instantie worden teamleden van Martini Racing Ciclismo opgeroepen om de nodige kilometers te malen en in tweede instantie wordt ook een beroep gedaan op de consument.

Tom Boonen, Ambassador / Road Captain Martini Racing Ciclismo
“Als ploegkapitein van Martini Racing Ciclismo neem ik graag mee mijn verantwoordelijkheid op om dit initiatief te steunen. Ik zal zelf ook mijn kilometersteentje proberen bij te dragen en onze teamleden coachen op afstand. En hopelijk kunnen we ook anderen motiveren om op de fiets te kruipen – of het nu individueel op de weg of op de rollen is. Zo blijven we in vorm én steunen we onze favoriete horecazaak.”

Challenge
Van woensdag 1 tot zondag 19 april worden teamleden aangespoord hun individueel gedane fietskilometers – zij het buiten op de weg, dan wel binnen op de rollen – te registreren op het Martini Racing Ciclismo platform van Strava (een app voor fietsers en lopers die onder andere kilometers bijhoudt).
Voor elke gedane kilometer zal een euro worden gedoneerd door Martini; met een maximum van 20.000 euro.

Vervolgens kunnen ook consumenten tussen 12 en 19 april hun duit in het zakje doen door zich te registreren op https://www.strava.com/clubs/Challenge_MartiniCiclismoBelgium
en massaal – doch individueel – kilometers te malen. Als zij erin slagen gezamenlijk 50.000 km te rijden, zal Martini nog eens 20.000 euro schenken. De drie consumenten die de meeste kilometers aflegden, krijgen de felbegeerde Martini Racing Ciclismo wieleroutfit cadeau, dat normaliter enkel voor teamleden is voorbehouden.

Het geld dat met de actie zal worden opgehaald, wordt besteed aan steunmaatregelen voor de sector en zal in samenspraak met enkele Martini Racing Ciclismo leden, ploegkapitein Tom Boonen en Martini België worden toegekend.
Er wordt ook bekeken in hoeverre en welke acties verder nog kunnen worden opgezet om de sector te steunen.

Dit vind je misschien ook leuk...