Campari lanceerde officieel de campagne ‘Campari Red Diaries 2017’. Daarmee slaat de befaamde kalender een nieuwe weg in, die van de film. Acteur Clive Owen en cineast Paolo Sorrentino zetten de toon met de spannende kortfilm ‘Killer in Red’. Want als geen ander kunnen cocktails verhalen vertellen. Dat weten ook Jan en Hannah Van Ongevalle, vader en dochter, die hun Belgische cocktailtalent mochten etaleren in deze Campari-campagne.

Als thuisstad van de legendarische Cinecittà-filmstudio’s is Rome de perfecte locatie om de campagne van Campari voor te stellen. Zeker nu ‘Campari Red Diaries 2017’ de verhalen achter de Campari-cocktails verfilmd heeft. Een primeur in de communicatie van het merk.

De campagne zet de verhalen achter de cocktails centraal. Daarbij delen bartenders wereldwijd hun inspiratie en ervaring. De verhalenreis begint met Killer in Red, een kortfilm geschreven en geregisseerd door de Italiaanse cineast Paolo Sorrentino, met Hollywoodacteur Clive Owen in de hoofdrol en de Frans-Zwitserse actrice Caroline Tillette als ‘Lady in Red’.

Clive Owen: “Campari Red Diaries was zo’n project waar ik heel gemakkelijk ‘ja’ tegen kon zeggen. Ik was meteen gewonnen voor een kortfilm met een eigen verhaal en geen reclamespot of commercial. Uiteraard was ook de regisseur een troef. Sorrentino is voor mij één van de beste cineasten van het moment, met een ronduit visionaire verbeeldingskracht.”

Paolo Sorrentino, regisseur en scenarist van Killer in Red: “Ik ben om twee redenen trots dat ik aan dit Campari-project heb meegewerkt. Allereerst omwille van al die andere kunstenaars die het voorrecht hebben gehad om in het verleden voor het merk te werken. Mijn naam kan nu in één adem genoemd worden met die van Depero, Fellini en anderen, ook al is dat wellicht ten onrechte. Ik ben ook trots omdat dit voor Campari een ongebruikelijke stap betekent en ik graag mijn steentje bijdraag tot dit soort pionierswerk.”

‘Killer in Red’ krijgt een knap vervolg met 12 cocktailverhalen die het talent van bartenders wereldwijd laten zien. Eén voor één onthullen deze verfilmingen een stukje magie achter het creëren van de Campari-cocktails. Een stijlvolle inwijding ook in de rijke mixologiecultuur, adembenemend geregisseerd door de jonge, beloftevolle Italiaan Ivan Olita.

Het cocktailboek ‘Campari Red Diaries’ is het sluitstuk van de campagne en wordt naar goede gewoonte gedrukt op 9.999 exemplaren en alleen onder Campari-vrienden verdeeld. Het boek, van de hand van de Argentijnse fotograaf Ale Burset, vereeuwigt zo de Campari-verhalen van de bartenders.

Onder hen ook Jan en Hannah Van Ongevalle die in Knokke de cocktailbar The Pharmacy uitbaten en wereldwijd tot de top in hun vak behoren. Met Été Anisé’ creëerden ze een frisse cocktail, geïnspireerd op een zomerse dag in Milaan.


Share the love!
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone